World of Tanks – Červnová kampaň a něco o hráčské základně

V červnu jsme na několika vybraných portálech mohli vidět pěkné reklamní skiny WoT. Dohromady se asi jednalo o doposud největší reklamní kampaň pro World of Tanks v České republice. Nasazené “skiny” bylo možné spatřit na Eurogamer.cz, Bonusweb.idnes.cz, Technet.idnes.cz a Gamepark.cz.

WoT jako jedna z nejúspěšnějších PC her v ČR má u nás rozsáhlou komunitu. České klany se úspěšně účastní klanových válek a bojují o území v Evropě, Středomoří i Africe. Vývojářské studio Wargaming.net si váží úspěchu v ČR bude pokračovat v plné lokalizaci hry a v poskytování kompletního servisu pro naše hráče.

Červnová kampaň

Ačkoliv kampaň v ČR nedosáhla stejné úrovně jako třeba ve Francii nebo v Německu, kde se letos reklamy dostaly i do televize, jedná se na poměry našeho slabšího PC gaming trhu o odvážný tah. Podívejme se na ten výběr kvalitní herních webů a ten jeden neobvyklý.

Dlouholetá tradice Bonuswebu a jeho propojení s idnes.cz z něj dělá vynikající volbu, zvláště co se týče „casual gamingu“, tedy příležitostných hráčů. Na druhé straně jsou Eurogamer.cz a GamePark, odborné herní weby sice s nižší návštěvností, ale zato více specifickou.

World of Tanks se ukázalo jako produkt mimořádně úspěšný právě u příležitostných hráčů všech věkových kategorií. Zatímco high-end obsah, zvláště klanové války, je stále velmi hardcore záležitostí pro každodenní hráče.

Zajímavostí je volba webu Technet.idnes.cz. Když se podíváme pozorně, povšimneme si, že tato sekce idnes.cz se významně věnuje tématice vojenství. To odpovídá profilu jedné části cílové skupiny WoT – příznivci vojenství, kteří přitom vůbec nemusí být zapálenými hráči.

Srovnání výsledků kampaně na čistě herních webech a například na Technetu stojí za to. Zkušený hráč samozřejmě má jiný přístup k reklamě, než průměrný čtenář idnes.cz. Nemluvě o tom, že mnoho z nás má veškeré webové reklamy dávno zablokované.

 


8killsjablone_16.10.2011vitezstvi_2.10.12

Vojenská technika hrou

World of Tanks už od časů testování v roce 2012 přitahuje zájem fanoušků bojové techniky, historie a obecně válečnictví. Pro mnohé z nich je to dokonce první online hra. S takovými hráči do hry zároveň přichází něco nového – dávají komunitě nový rozměr.

Při srovnání takovéto herní komunity s průměrnou online „Střílečkou“ nebo themepark MMORPG si všimneme větší věcnosti diskusí na fórech a odkazování se na historická fakta. O tom, že se ve hře chovají slušněji, netřeba mluvit.

Historický základ World of Tanks, odhodlanost vývojářů při detailním zpracovávání tanků, při hledání technických detailů, pátrání v archivech po různých prototypech atd, celkově znovu popularizují téma Druhé světové války mezi hráčskými generacemi.

Když googlujete nějaké typy tanků, obvykle se v nabídce objeví informace o tomto tanku v této hře. To samé videa. Tankovou techniku Druhé světové na internetu v tuto chvíli z velké části reprezentuje WoT.

Kromě historické autentičnosti obrněných vozidel (samozřejmě po výkonnostní stránce upravené pro potřeby hratelnosti) hra připomíná a oslavuje i válečné události, osobnosti a podobné. WoT tak narozdíl od mnoha jiných online her má i skutečný vzdělávací – historický rozměr.

S tím neodvratně souvisí i připomínání starých národnostních sporů. To je ale na článek sám o sobě.