iom #57 – Boldly to the Wasteland 2

Než vyjde právě ohlášené “rozšíření” Baldur’s Gate, pustil jsem se konečně do Wasteland 2, vydaného v září. Co mě na tom těší nejvíc? Je to jako Fallout 1 a 2, ale nové a se svobodou volby! Tedy žádní spolužáci kazící mi zážitek, radící kam hned jít pro Power Armor nebo Bozar, což se dělo, když jsem Fallouty hrál prvně.

Ani nemám nutkání vymaxovat postavu, dokonale si propočítat každý skill (a přečíst na Wiki, co všechno nefunguje), splnit každý quest a najít všechna “tajemství”, čemuž jsem podlehnul, když jsem je znovu hrál před půl rokem. Ne, tentokrát si při tom neopakovatelném prvním hraní hry můžu postavu vytvořit jak se mi zachce a celý ten zbrusu nový postapokalyptický svět (ráj?) budu odhalovat na vlastní pěst.

Překonávám křičící pud sebezáchovy a nedávám jediný bod do bojových schopností… Vytvářím si charismatického, slaboučkého technika, zcela závislého na svém týmu a baví mě to!

Po prvních pár hodinách jsem velmi udiven, jak časté využití konverzační a technické schopnosti mají v rané fázi hry.

Wasteland 2 je často hodnocen jako doposud nejlepší vydaná crowdfunded hra (financovaná fanoušky-předplatiteli). Vede to k otázce, jak dobrý bude Torment: Tides of Numenera od stejeného studia a stejně financovaný. Až mě to donutilo poprvé nainstalovat hru. jejímž volným pokračováním má být, Planescape Torment z roku 1999.

Letos bude také Beamdog vydávat nové rozšíření série Baldur’s Gate, projekt označený jako “adventure Y”. Poté co vydali brutálně vylepšené (a úspěšné!) verze BG1 a mé zcela nejoblíbenější singlové RPG hry BG2 (řada ocenění RPG hra roku 2000), chtějí “vyplnit mezeru” mezi těmito dvěma tituly. A to za použití původního, teď podstatně vylepšeného engine Infinity.

A pak je tu ten nový Kickstarter pro Shadowrun: Hong Kong co začal před týdnem a už vybral o půl milionu dolarů více, než byl základní cíl….

Klasická PC RPG opravdu zažívají renesanci.